Events:Alejandro Mesonero’s Design Process GR/EL

Alejandro Mesonero Romanos

Επιστρέφοντας στο garage.

Ας ξεκινήσουμε με το logo της CUPRA. Τι αφορά, και σε τι παραπέμπει;

Διαταράσσουμε τους κλασικούς κώδικες του κόσμου της αυτοκίνησης. Μας ενδιαφέρει περισσότερο το πνεύμα και η φιλοσοφία της CUPRA, και όχι ένα μεμονωμένο προϊόν.

Θελήσαμε να δημιουργήσουμε την αίσθηση ότι ανήκουμε όλοι σε μια οικογένεια. Έτσι, προέκυψε η αναλογία των τριγώνων. Φανταστείτε δύο τρίγωνα να τέμνονται. Το σχήμα ενός τριγώνου είναι πολύ δυναμικό. Έχει μια σταθερή βάση και δείχνει προς μια σαφή κατεύθυνση.

Και μετά το αντιστρέψατε.

Για να του δώσουμε ταχύτερη κίνηση και να το κάνουμε πιο δυναμικό. Επιπλέον, τα προϊόντα μας θα συμπληρώνονται με ανταλλακτικά, αξεσουάρ και συλλογές. Εξετάζουμε επίσης μια σειρά διαφορετικών συνεργασιών με άλλες εταιρείες και άτομα, για να διαμορφώσουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία CUPRA. Για εμάς, δεν υφίσταται μόνο το προϊόν: το εξετάζουμε με πολύ βαθύτερο τρόπο.

Ποια είναι η ιδέα στην οποία βασίζεται η CUPRA;

Ως έννοια, οι ωμές επιδόσεις είναι λίγο ντεμοντέ. Δεν έχει πια τόση σημασία το δέκατο του δευτερολέπτου. Κοιτάζοντας πέρα από αυτό, θα βρείτε ένα νέο στοιχείο στα αυτοκίνητά μας. Ψάχνουμε για κάτι πιο εκλεπτυσμένο, όχι βάναυσο ή απότομο, αλλά πιο πολυτελές και κομψό. Στόχος μας είναι να αποπνέουμε άνεση και στιλ.

Η ταχύτητα είναι αναμφίβολα ένα συστατικό της CUPRA. Πώς θα περιγράφατε την ταχύτητα;

Η ταχύτητα είναι η ιδέα της πολύ γρήγορης κίνησης, της εγρήγορσης των αισθήσεων, της όρασης, η αδρεναλίνη που σε κρατάει ξύπνιο. Η αίσθηση της ταχύτητας είναι από μόνη της μαγική. Αν βάλετε ένα τρίχρονο παιδί σε ένα καροτσάκι και το σπρώξετε, θα δημιουργήσετε την αίσθηση της ταχύτητας και θα δείτε αμέσως το χαμόγελο στο πρόσωπό του. Είναι μέσα μας. Η ταχύτητα είναι cool. Το να κινείσαι γρήγορα είναι cool.

Στον κόσμο της CUPRA, είναι εύκολο να μεταπηδά κανείς από τη μία εμπειρία στην άλλη.

Το σημαντικό για εμάς είναι το όλο ταξίδι. Δεν είναι η ταχύτητα από μόνη της, ή η αναζήτηση για το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου σε έναν γύρο της πίστας του Nurburgring - κάτι που, παρεμπιπτόντως, έχουμε ήδη κάνει! Η ψυχαγωγία κρύβεται στο πώς φτάνει κανείς εκεί.

Πόσο διαφορετική είναι η οδήγηση ενός CUPRA, σε σχέση με οτιδήποτε άλλο απλά κινείται γρήγορα;

Είναι κάτι πολύ περισσότερο από την απλή οδήγηση με μεγάλη ταχύτητα. Είναι ο ήχος, τα υλικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ακόμα και οι μυρωδιές. Κατά πρώτον, είναι η ελκυστική εμφάνιση, κι έτσι εστιάζουμε στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Εξίσου σημαντική, έπειτα, είναι η ευκινησία. Ορισμένα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, αλλά δεν είναι ότι απλώς τοποθετήσαμε κάποια ανθρακονημάτινα μέρη στο αυτοκίνητο. Το συνολικό χαμηλό βάρος των υλικών, είναι το κλειδί.

Όλα εντάσσονται στην προσπάθειά μας να κάνουμε το αυτοκίνητο να αποδίδει άρτια, να χρησιμοποιούμε υπέροχα υλικά και υφάσματα, αλλά να το κρατάμε λιτό. Έχει, όλο αυτό, την αύρα της επιστροφής στο γκαράζ.

Θα είναι η CUPRA «οδηγοκεντρική»;

Σε μεγάλο βαθμό. Θα δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον προσανατολισμένο στον οδηγό, αλλά όχι με τρόπο αυστηρά αγωνιστικό. Χρησιμοποιούμε υλικά υπέροχα στην αφή - μας αρέσει το ανθρώπινο άγγιγμα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο επιλέξαμε τη χρήση του χρώματος του χαλκού, ενός πολύ ζεστού, πραγματικού χρώματος. Θέλουμε να μεταδίδουμε αυτό το αίσθημα ζεστασιάς που εκπέμπει η εταιρεία. Δεν είναι ψυχρό, σαν το ψυχρό αλουμίνιο, αλλά πιο ζεστό, πιο κοντά στον άνθρωπο, πιο ανθρώπινο.

Τι επιφυλάσσει το μέλλον της CUPRA στο σχεδιασμό;

Τίποτα δεν είναι γραμμένο στην πέτρα. Δεν υποστηρίζουμε ότι αυτό εκφράζει γενικώς την CUPRA. Τα αυτοκίνητα CUPRA είναι σπορ, έχουν χαρακτήρα, αλλά δεν ‘δαγκώνουν’. Είναι λεπτή η γραμμή που διαχωρίζει μια κατασκευή που έχει χαρακτήρα, από μία που είναι επιθετική. Και σίγουρα θα υπάρξει ένα ποσοστό πολυτέλειας συνδεδεμένο με τον σπορ χαρακτήρα των αυτοκινήτων της CUPRA.

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να γίνει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.»

Μόλις παρουσιάσατε το ολοκαίνουριο CUPRA e-Racer.

Ναι, και είναι πλήρως ηλεκτρικό! Αυτό το αυτοκίνητο εξελίχθηκε από το μηδέν ως ηλεκτρικό - και μάλιστα για να είναι απόλυτα ανταγωνιστικό. Ο στόχος μας ήταν να το κάνουμε όσο ακριβώς ταχύ είναι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο σχεδιασμός του κρύβει μια ωραία ιστορία: θυμάστε το πρώτο [Leon] Cup Racer; Το κατασκευάσαμε πολύ γρήγορα, και γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία. Ωστόσο, δεν είχαμε χρόνο να εξελίξουμε την αεροδυναμική του, για παράδειγμα, διότι επρόκειτο για ένα μυστικό πρόγραμμα. Προχωρήσαμε χωρίς να κάνουμε αεροδυναμικές δοκιμές.

Στην εξελιγμένη του έκδοση Evolution, αφοσιωθήκαμε σε έναν μόνο στόχο: να το κάνουμε 8 km/h ταχύτερο, χωρίς να αγγίξουμε τον κινητήρα, αποκλειστικά και μόνο βελτιώνοντας την αεροδυναμική του. Και το αυτοκίνητο θα έπρεπε να έχει ακόμα καλύτερη εμφάνιση. Και το πετύχαμε. Τότε αρχίσαμε να συζητούμε για το e-Racer, που ήταν μια ακόμα μεγάλη πρόκληση διότι οι στόχοι μας δεν ήταν καθόλου εύκολοι. Η αεροδυναμική και το βάρος απέκτησαν εξέχουσα σημασία. Οι μηχανικοί ασχολήθηκαν με το θέμα του βάρους, προσπαθώντας να πετύχουν τη βέλτιστη δυνατή σχέση κιλών-ανά-ίππο. Αλλά η αεροδυναμική αφέθηκε σε εμάς, τους σχεδιαστές. Θέλαμε, επίσης, να έχει ακόμα πιο ωραία εμφάνιση από τη δεύτερη εξέλιξη του Cup Racer.

Κι έτσι, φτάσαμε εδώ. Τα καταφέραμε. Είμαστε πεπεισμένοι ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι αγωνιστικό, ή ότι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι ηλεκτρικό και όμορφο - πυροδοτώντας παράλληλα όλα τα συναισθήματα που προαναφέραμε.

«Διαταράσσουμε τους κλασικούς κώδικες του κόσμου της αυτοκίνησης.»

Ποιες είναι οι ιδιαίτερες προκλήσεις της δημιουργίας μιας νέας εταιρείας αυτοκινήτων εν λευκώ;

Πρέπει να γνωρίζεις με απόλυτη σαφήνεια ποια είναι η φιλοσοφία της. Πρέπει να κατανοείς πλήρως τη φιλοσοφία αυτού που προσπαθείς να πετύχεις. Ρώτησα τον εαυτό μου: πώς φαντάζομαι ότι θα είναι το αυτοκίνητο μετά από τέσσερα χρόνια; Κι από εκεί, επιστρέφω στο τώρα και αρχίζω να εφαρμόζω τη δουλειά μου.

Ποιο άλλο πάθος έχετε, πέραν του σχεδιασμού;

Την οδήγηση. (γέλια)

Τι είναι αυτό που σας κινητοποιεί; Έχετε μια συγκεκριμένη στάση ζωής;

Νομίζω ότι είναι το πάθος. Ξεκίνησα να σχεδιάζω αυτοκίνητα όταν ήμουν 11 χρονών, στα σημειωματάριά μου στο σχολείο. Τελικά, κατάφερα να σπουδάσω αυτό που ήθελα, το σχεδιασμό.

Όσον αφορά στους άλλους ανθρώπους που εξελίσσουν και κατασκευάζουν τα CUPRA, τι ιδιαίτερο έχουν εκείνοι;

Οι εργαζόμενοί μας επιλέχθηκαν ένας προς ένας. Οι υπάλληλοι πρέπει να νιώθουν τι αντιπροσωπεύει η εταιρεία. Κι επίσης, πρέπει να είναι άνθρωποι να αναλαμβάνουν ρίσκα, ως έναν βαθμό. Ίσως χρειαστεί να πιέσεις όσο δεν πάει, για να περάσουν οι ιδέες σου. Είναι άνθρωποι που λένε: ‘καταλαβαίνω τι λες, αλλά τι θα έλεγες να το κάναμε με αυτόν τον τρόπο;’. Οι άνθρωποι που θα εργαστούν στην παραγωγή θα πρέπει να έχουν ιδιαίτερες δεξιότητες. Ορισμένα εξαρτήματα θα κατασκευαστούν και θα τοποθετηθούν με το χέρι. Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια, αλλά και στο πάθος να κατασκευάζουμε τα πράγματα με τα χέρια μας. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι τέτοιο στο εργοστάσιο, χρειάζεσαι μια μικρή μονάδα σαν αυτή που έχουμε εμείς εδώ στο Martorell.